بر اساس مصوبه جلسه شماره 1/1400شورای پژوهش در آموزش مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم، اولویت های پژوهش در آموزش در سال 1400 به شرح زیر می باشد:
حیطه: برنامه ریزی درسی
- بازنگریهای درسی (بازنگری کوریکولوم) در مقاطع مختلف در رشتههای مختلف
- یاز های آموزشی از دیدگاه دانش آموختگان رشته های تحصیلی
- میزان انطباق برنامه های آموزشی با اهداف گروه و رشته
- بازنگری دروس بر اساس آموزش مجازی
- مهارت های حرفه ای و اخلاقی مورد نیاز دانشجویان و دانش آموختگان
- ادغام آموزش اخلاق حرفه ای در برنامه درسی
- اعتلای اخلاق حرفه ای در آموزش و تدریس
- طراحی و بازنگری کوریکولوم های آموزشی بر اساس پاسخگویی اجتماعی
- تدوین برنامه های درسی مبتنی بر صلاحیت و شایستگی حرفه ای دانشجویان
حیطه: ارزشیابی آموزشی
- روش های کمی و کیفی ارزشیابی استاد
- روش های کمی و کیفی ارزشیابی دانشجو
- کارایی روش های نوین آموزشی در ارزیابی دستیاران، کارآموزان، کارورزان
- پژوهش در شیوه برگزاری آزمون ها
- توانمندی اعضای هیأت علمی در آموزش مجازی
حیطه: آموزش مجازی
- مدیریت کلاس در آموزش مجازی
- چالش های آموزش مجازی از دید اساتید و فراگیران
- ارزیابی بار شناختی آموزش مجازی
- یادگیری خود راهبر در دانشجویان در آموزش مجازی
- عوامل موثر بر اثربخشی آموزش مجازی در دانشجویان
- ارزشیابی دانشجویان در آموزش مجازی
- تقلب در آموزش مجازی و راهکارها
- تعاملات بین فردی در آموزش مجازی
حیطه: یاددهی - یادگیری
- طراحی، اجرا و ارزشیابی در آموزش پاسخگو
- سبک های یادگیری در میان دانشجویان
- روش های نوین تدریس و یادگیری
- چالش ها و مشکلات یاددهی- یادگیری در آموزش های ترکیبی
- الگوهای یاددهی- یادگیری در آموزش های حضوری و مجازی
بسته های طرح تحول در آموزش
- توسعه کارآفرینی در بستر دانشگاه های نسل سوم
- بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی
- ارتقای نظام ارزیابی و آزمون های علوم پزشکی
- طراحی و پیاده سازی نظام ارزیابی نهایی و تایید صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان علوم پزشکی
- طراحی، نیازسنجی و توسعه آموزش اخلاق حرفه ای مبتنی بر ارزش های ایرانی-اسلامی در نظام آموزش عالی سلامت