بر اساس مصوبه جلسه شماره 1/1400شورای پژوهش در آموزش مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم، اولویت های پژوهش در آموزش در سال 1400 به شرح زیر می باشد:

حیطه: برنامه ریزی درسی

  • بازنگر‌ی‌های درسی (بازنگری کوریکولوم) در مقاطع مختلف در رشته‌های مختلف
  • یاز های آموزشی از دیدگاه دانش آموختگان رشته های تحصیلی
  • میزان انطباق برنامه های آموزشی با اهداف گروه و رشته
  • بازنگری دروس بر اساس آموزش مجازی
  • مهارت های حرفه ای و اخلاقی مورد نیاز دانشجویان و دانش آموختگان
  • ادغام آموزش اخلاق حرفه ای در برنامه درسی
  • اعتلای اخلاق حرفه ای در آموزش و تدریس
  • طراحی و بازنگری کوریکولوم های آموزشی بر اساس پاسخگویی اجتماعی
  • تدوین برنامه های درسی مبتنی بر صلاحیت و شایستگی حرفه ای دانشجویان

حیطه: ارزشیابی آموزشی

  • روش های کمی و کیفی ارزشیابی استاد
  • روش های کمی و کیفی ارزشیابی دانشجو
  • کارایی روش های نوین آموزشی در ارزیابی دستیاران، کارآموزان، کارورزان
  • پژوهش در شیوه برگزاری آزمون ها
  • توانمندی اعضای هیأت علمی در آموزش مجازی

حیطه: آموزش مجازی

  • مدیریت کلاس در آموزش مجازی
  • چالش های آموزش مجازی از دید اساتید و فراگیران
  • ارزیابی بار شناختی آموزش مجازی
  • یادگیری خود راهبر در دانشجویان در آموزش مجازی
  • عوامل موثر بر اثربخشی آموزش مجازی در دانشجویان
  • ارزشیابی دانشجویان در آموزش مجازی
  • تقلب در آموزش مجازی و راهکارها
  • تعاملات بین فردی در آموزش مجازی

حیطه: یاددهی - یادگیری

  • طراحی، اجرا و ارزشیابی در آموزش پاسخگو
  • سبک های یادگیری در میان دانشجویان
  • روش های نوین تدریس و یادگیری
  • چالش ها و مشکلات یاددهی- یادگیری در آموزش های ترکیبی
  • الگوهای یاددهی- یادگیری در آموزش های حضوری و مجازی

بسته های طرح تحول در آموزش

  • توسعه کارآفرینی در بستر دانشگاه های نسل سوم
  • بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی
  • ارتقای نظام ارزیابی و آزمون های علوم پزشکی
  • طراحی و پیاده سازی نظام ارزیابی نهایی و تایید صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان علوم پزشکی
  • طراحی، نیازسنجی و توسعه آموزش اخلاق حرفه ای مبتنی بر ارزش های ایرانی-اسلامی در نظام آموزش عالی سلامت