• 1402/05/29 - 09:41
  • 581
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
اطلاعیه

اطلاعیه مصاحبه داوطلبان رشته علوم قرآن و حدیث در سلامت

مصاحبه داوطلبان ورود به دوره کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث در سلامت در روزهای 4 الی 8 شهریور برگزار می‌شود. ان شاالله

قابل توجه داوطلبان ارجمند رشته علوم قرآن و حدیث در سلامت

سلام علیکم

مفتخریم که شما همکار فرهیخته و ارجمند، برای ورود به رشته علوم قرآن و حدیث در سلامت، داوطلب شده‌اید. همچنان که پیش از این اعلام شده است، فرایند پذیرش فراگیران این رشته مشتمل بر مراحل زیر است:

  • بررسی شرایط عمومی و سوابق علمی
  • شرکت در مصاحبه ورودی رشته
  • پذیرش به عنوان دانش‌پذیر در نیمسال اول به شرط احراز شرایط
  • پذیرش قطعی به عنوان دانشجو پس از بررسی و ارزیابی عملکرد آموزشی در نیمسال اول

مصاحبه در روزهای 4 الی 8 شهریور به‌صورت حضوری در محل دانشکده سلامت و دین یا به‌صورت مجازی از طریق اسکای‌روم برگزار می‌شود که جزئیات آن به آگاهی داوطلبان عزیز رسانیده خواهد شد. لکن، پیش از اعلام آمادگی برای شرکت در مصاحبه، از همه متقاضیان گرامی درخواست می‌شود توضیحات زیر را با دقت مطالعه نمایند.

  • برنامه درسی رشته علوم قرآن و حدیث در سلامت، در حدود 40 واحد درسی از جمله دروس جبرانی، اختصاصی و پایان‌نامه را شامل می‌شود که دروس نظری، در طی 3 نیمسال تحصیلی ارائه می‌گردد. لطفاً لیست دروس و سرفصل کلیه دروس را از وب‌سایت دانشکده سلامت و دین، دریافت و مطالعه فرمایید و با آگاهی از عناوین دروس و محتوای برنامه درسی در مصاحبه حضور یابید.
  • در صورت پذیرش شما به‌عنوان ورودی 1402 (مهر یا بهمن)، نخستین نیمسال به‌عنوان نیمسال دانش‌پذیری در نظر گرفته می‌شود که در این نیمسال، 6 درس به میزان 11 واحد درسی ارائه شده و شرط موفقیت در دوره دانش‌پذیری، گذراندن دروس یاد شده با حداقل نمره 14 و کسب میانگین نمرات 15 می‌باشد.
  • با توجه به زمان لازم برای مطالعه و مشاهده محتواهای آموزشی چندرسانه‌ای و انجام تکالیف تعیین شده، میانگین زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره، 12 ساعت در هفته است که از داوطلبان عزیز درخواست می‌شود چنانچه امکان اختصاص این زمان را دارند، وارد مصاحبه و مراحل بعدی شوند.
  • با توجه به ارائه دروس در سامانه نوید، داشتن سخت‌افزار و تجهیزات مورد نیاز و دسترسی به اینترنت با سرعت مناسب، ضروری می‌باشد. به‌علاوه، آشنایی با سامانه‌های آموزشی و ارتباطی و تسلط نسبی بر نرم‌افزارهای عمومی مانند مجموعه Office، جزو الزامات ورود به رشته علوم قرآن و حدیث در سلامت است.
  • محتواهای درسی، به صورت هفتگی در سامانه نوید بارگذاری می‌شود که هر محتوای درسی به مدت دو هفته قابل دسترسی بوده و عدم مشاهده آنها در فرصت دو هفته‌ای، به منزله غیبت در جلسه بوده و در صورت غیبت بیش از حد مجاز، بر طبق آیین‌نامه آموزشی (حذف درس یا نمره صفر) اقدام خواهد شد.
  • برنامه‌های آموزشی هم‌زمان مانند کلاس‌های رفع اشکال و یا جلسات ژورنال کلاب و سایر جلسات آموزشی که با تشخیص اساتید مشاور و یا مسؤولان دانشکده برگزار می‌شود (حداکثر 2 ساعت در هفته)، جزو برنامه‌های آموزشی بوده و حضور در آنها الزامی است. این جلسات در سامانه‌هایی مانند Adobe Connect و یا Skyroom و مانند آنها برگزار می‌شود.
  • با توجه به اینکه نیمی از نمره ارزشیابی هر درس وابسته به نمره کسب شده از تکالیف تعیین شده توسط اساتید در طول نیمسال است، انجام فعالیت‌های تعیین شده و ارسال به‌موقع پاسخ تکالیف، بخشی از وظایف آموزشی پذیرفته شدگان خواهد بود.
  • بر طبق آیین‌نامه آموزشی کارشناسی ارشد و آیین‌نامه آموزش از راه دور در دانشگاه‌های علوم پزشکی، نمره قبولی در دروس مقطع کارشناسی ارشد، 14 و حداقل میانگین نمره قابل قبول هر نیمسال، 15 می‌باشد.
  • اعطای مرخصی تحصیلی به پذیرفته شدگان در نیمسال اول، امکان‌پذیر نبوده و عدم مراجعه به منزله انصراف خواهد بود.
  • دانشجویانی که با موفقیت، به عنوان دانشجوی قطعی پذیرفته می‌شوند، موظفند عنوان پایان‌نامه خود را در نیمسال دوم، پیشنهاد نموده و مراحل تصویب پروپوزال پایان‌نامه را تا آخر نیمسال سوم به اتمام برسانند.
  • آزمون‌های پایان نیمسال، به صورت برخط و در زمان محدود، در ساعت اداری برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان لازم است پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم را برای عدم تداخل با سایر فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های آموزشی و درمانی به عمل آورند.
  • پذیرفته شدگان محترم متعهد می‌گردند که صرف نظر از جایگاه علمی و شغلی خود، پس از پذیرش در این دانشگاه، به عنوان یک دانشجو، از کلیه مقررات و مصوبات دانشکده، دانشگاه و وزارت متبوع، تبعیت نموده و همکاری مؤثری با دانشکده در اجرای برنامه‌های آموزشی داشته باشند، ضمن آنکه دانشکده نیز متقابلاً بر حفظ شأن و احترام همکاران عزیز اهتمام خواهد داشت.

 

فرایند مصاحبه

هدف اصلی از انجام مصاحبه، بررسی نگرش داوطلبان عزیز نسبت به رشته و میزان علاقه و انگیزه جهت تحصیل در آن است. بدین‌منظور، جلسه مصاحبه به صورت حضوری و برای هر داوطلب به میزان 15 الی 20 دقیقه انجام می‌شود. علاوه بر آشنایی مصاحبه شونده و مصاحبه‌کنندگان با یکدیگر و تبیین شرایط رشته، سؤالاتی از سوی اعضای هیأت علمی دانشکده مطرح می‌شود که داوطلبان عزیز پاسخگو خواهند بود. توضیح اینکه بخشی از مصاحبه به تفسیر یکی از سوره‌های قرآن کریم اختصاص دارد که جزئیات آن در ادامه آورده شده است.

مصاحبه از روز شنبه 4 شهریور تا چهارشنبه 8 شهریور برگزار خواهد شد. برنامه زمان‌بندی داوطلبان به ترتیب لیست ثبت‌نامی تنظیم و اعلام خواهد شد. با این حال، چنانچه هریک از داوطلبان محدودیت و یا ترجیح خاصی در بین روزهای اشاره شده دارند، پس از دریافت پیام از دانشکده، مراتب را اعلام نمایند تا حتی‌الامکان در برنامه مصاحبه لحاظ شود.

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته علوم قرآن و حدیث در سلامت، مشروط به داشتن یکی از شرایط زیر است، خواهشمند است چنانچه فاقد شرایط زیر می‌باشید، مراتب را علام نمایید. در غیر این صورت، در هر مرحله از تحصیل، از ادامه تحصیل شما ممانعت به عمل خواهد آمد.

الف) اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی

ب) پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و متخصصان غیر هیأت علمی رشته‌های علوم پزشکی

ج) کارکنان پیمانی و رسمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر

د) دارندگان مدرک دوره مجازی کارشناسی پیوسته رشته علوم حدیث، اخلاق و آداب پزشکی

 

فعالیت‌های پیش از مصاحبه

  1. قرائت متن تفسیری منتخب

همچنان که اشاره شد، مقرر شده است بخشی از جلسه مصاحبه به تفسیر یکی از سور قرآن اختصاص یابد. لذا، لازم است داوطلبان عزیز با مراجعه به تفسیر المیزان، به انتخاب خود، تفسیر یکی از سوره‌های مبارک مطففین، بروج، فجر و یا لیل را مطالعه و آمادگی ارائه خلاصه تفسیر و پاسخگویی به سؤالات مربوطه را داشته باشند. متن فارسی تفسیر یاد شده در وب (از جمله در نشانی https://quran.anhar.ir) قابل دسترسی می‌باشد.

  1. تهیه و ارسال نامه دلایل علاقه‌مندی به رشته (Interest Letter)

لازم است تا روز قبل از زمان تعیین شده برای مصاحبه، متنی راجع به دلایل علاقه‌مندی خود به رشته، کاربردهای احتمالی آن در آینده شغلی و علمی شما و فعالیت‌های احتمالی خود در این زمینه (حداکثر در دو صفحه) مرقوم و با درج نام و نام خانوادگی خود، به نشانی qomhredu@gmail.com ارسال فرمایید. عدم ارسال نامه فوق، به منزله انصراف خواهد بود.

 

نشانی وب‌سایت دانشکده سلامت و دین:

 https://hr.muq.ac.ir

 

و من الله التوفیق

  • گروه خبری : اخبار دانشکده,اسلایدشو
  • کد خبر : 58233

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید